شیمی آنلاین

ساخت وبلاگ

صنایع مختلف برای تولید محصولات و ادامه فعالیت خود نیاز به مواد اولیه مختلفی دارند . مواد شیمیایی شاید اساسی ترین و مهم ترین مواد اولیه مورد نیاز در صنایع مختلف باشند . 

علی رغم تمام استفاده های مفیدی که از این محصولات می توان کرد ، استفاده های دیگری مانند ساخت بمب ، گازهای سمی و غیره نیز را می توان با مواد شیمیایی انجام داد . از همین رو برای برخی مواد مانند نیترات آمونیوم (در ساخت بمب کاربرد دارد)قوانین سختگیرانه ای و.جود دارد . 

همچینین طیف وسیعی از مواد شیمیایی دارای خواصی مانند سمیت ، آتش زایی ، خورندگی و ... هستند . به همین دلیل کسانی که در زمینه تجارت این مواد کار می کنند باید اطلاعاتی کامل در زمینه نوع ماده شیمیایی و خواص آن داشته باشند . 

نکته دیگر گریدهای مختلفی است که برای هر ماده وجود دارد. تولیدکنندگان بر اساس نوع کاربری گریدهای مختلفی از هر ماده تولید می کنند . 

پس یک تامین کننده خوب باید علاوه بر شناخت کامل از خواص ماده مورد نظر و کاربردهای آن در صنایع مختلف ، گریدهای مورد نیاز برای هر صنف را شناخته و همچنین بر قوانین موجود در باره آن ماده اگاهی کامل داشته باشد تا مصرف کننده بتواند با خیال راحت محصول مورد نظر خود را تامین کند . 

 

شیمی آنلاین...
ما را در سایت شیمی آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کریمیان mobtakeranshimi بازدید : 193 تاريخ : شنبه 26 مرداد 1398 ساعت: 20:37

سدیم فلوراید ماده ای مهم با فرمول شیمیایی NaF می باشد این ترکیب به دلیل داشتن فلوئور به صورت یک افزودنی به آب های آشامیدنی اضافه می گردد و موجب می شود تا پوسیدگی های دندان به حداقل برسد. این ماده جز اصلی دهانشویه ها و خمیر دندان ها نیز به شمار می رود. اما جالب است بدانید مقادیر زیاد NaF می تواند سمی و تا حدودی کشنده باشد. در نتیجه توصیه می شود در هنگام مسواک زدن تنها از مقادیر بسیار اندک از این ماده استفاده نمایید تا از مسمومیت های حاصله جلوگیری نمایید. مقادیر مجاز سدیم فلوراید حدود 1000 تا 1500 ppm  می باشد. سمی بودن این ماده تا حدی است که در آفت کش ها و علف کش ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.تولید این ماده به وسیله ی واکنش هیدروفلوئوریک اسید ، سدیم کربنات و سود می باشد. برای نگهداری این محصول لازم است تا حتما آن را در دمای کمتر از 40 درجه ی سانتی گراد نگهداری نمایید. 

استفاده ی بیش از حد از این ماده در خمیر دندان ها می تواند موجب تغییر رنگ شود. اما در مقادیر مجاز ذکر شده می تواند پوسیدگی دندان ها را به حداقل برساند . 

شیمی آنلاین...
ما را در سایت شیمی آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کریمیان mobtakeranshimi بازدید : 186 تاريخ : يکشنبه 20 مرداد 1398 ساعت: 19:41

تولید کنندگان زیادی سود پرک را تولید می کنند ، که اکثر آنها روش مشابه الکتروآلکالی را استفاده می کنند . در این روش مواد اولیه آب و نمک (سدیم کلرید) هستند که در طی فرآیند الکترولیز به یون های +Na+ ، Cl- ، H و OH- تجزیه شده و سپس با یکدیگر واکنش می دهند . روش های موجود برای انجام این فرایند عبارتند از: دیافراگمی ، جیوه ای و غشایی . 

روش جیوه ای

روش جیوه ای در قدیم بسیار متداول بود اما امروزه به دلیل مشکلات زیست محیطی که سل جیوه ای و سل آزبستی دارند با فرآیند غشایی جایگزین شده اند . سل جیوه ای دارای دو قسمت تجزیه کننده و الکترولایزر است که واکنش را تکمیل می کنند . 

محصول حاصل از این فرآیند سود مایع است که علاوه بر آب دارای ناخالصی هایی مانند نمک است که مرحله به مرحله در طی فرآیندهای مختلف از کاستیک سودا جدا شده و سود پرک تولید می شود . 

سود پرک یا کاستیک سودای فلیک ( جامد به صورت ورقه های نازک) یکی از مواد بسیار رایج در صنایع مختلف است که مورد استفاده قرار می گیرد . تولید مواد شیمیایی ، کاغذ ، مواد شوینده ، نساجی و متالورژی تنها نمونه های محدودی از مصرف کنندگان این ترکیب هستند . 

سل دیافراگمی

سل دیافراگمی دارای یک جداکننده از جنس آزبست است که دارای دو قسمت کاتد و آند است و یون های Na و OH بر روی آنها تولید شده و سپس با یگدیگر واکنش می دهند تا سدیم هیدروکسید تولید شود . 

شیمی آنلاین...
ما را در سایت شیمی آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کریمیان mobtakeranshimi بازدید : 184 تاريخ : شنبه 19 مرداد 1398 ساعت: 19:39

پلی الکترولیت ها که به سه نوع آنیونی ، کاتیونی و خنثی تقسیم می شوند به عنوان لخته ساز در تصفیه آب و پساب استفاده می شوند . این مواد دارای مولکولهای باردار سنگینی هستند که به یون های موجود در آب و پساب چسپیده و موجب ناپایداری آنها می شوند . 

پلی اکریل آمید یکی از پلی الکترولیت هایی است که به صورت گسترده در تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد . 

موسسه مبتکران شیمی با بیش از 30 سال تجربه در زمینه تولید تامین مواد شیمیایی آماده ارئه خدمات خود اعم از تامین مواد شیمیایی مختلف ، صادرات و واردات انواع مواد اولیه و مشاوره در زمینه های مختلف تجاری و صنعتی است . 

جهت آشنایی بیشتر ، ارتباط و یا سفارش مواد شیمیایی مورد نیاز خود به سایت ما سر بزنید . 

www.mbkchemical.com

شیمی آنلاین...
ما را در سایت شیمی آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کریمیان mobtakeranshimi بازدید : 193 تاريخ : چهارشنبه 16 مرداد 1398 ساعت: 19:56

اسید ها از جمله موادی هستند که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مهم ترین این اسید ها می توان به هیدروکلریک اسید و اسید سولفوریک اشاره نمود. این مواد در صنعت اسید شویی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند . 

برای خرید مواد شیمیایی و فروش مواد شیمیایی با ما در ارتباط باشید

شیمی آنلاین...
ما را در سایت شیمی آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کریمیان mobtakeranshimi بازدید : 220 تاريخ : سه شنبه 15 مرداد 1398 ساعت: 19:51

سدیم فلوراید با فرمول شیمیایی NaF یکی از مواد موجود در خمیردندان ها می باشد. این ماده به دلیل داشتن فلوئور می تواند از پوسیدگی دندان ها تا حد ممکن جلوگیری نماید. اثرات مثبت فلوئور برای سلامتی دهان و دندان موجب گشته است تا در بسیاری از کشور ها این ماده در دوز های مشخص به آب آشامیدنی شهری اضافه شود تا از بیماری های مربوط به دهان و دندان تا جای ممکن جلوگیری به عمل آید.دوز مشخص از این ماده بسیار مهم است زیرا NaF در دوز های بالا می تواند مسمومیت های زیادی را به بار آورد.بنابر همین دلایل در هنگام مسواک زدن یک مقدار کوچک از خمیر دندان ( به اندازه ی یک نخود ) در هنگام مسواک زدن توصیه می گردد.

شما می توانید برای خرید سدیم فلوراید و فروش سدیم فلوراید و همچنین خرید فروش مواد شیمیایی با ما در مبتکران شیمی در ارتباط باشید

شیمی آنلاین...
ما را در سایت شیمی آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کریمیان mobtakeranshimi بازدید : 200 تاريخ : دوشنبه 7 مرداد 1398 ساعت: 19:07

زایلن یکی از محصولات حاصل از پالایش نفت خام است و در خود ترکیبات آروماتیک دارد . این ترکیب در تولید مواد شیمیایی بسیاری که به نوبه خود برای تولید محصولاتی مانند پلاستیک استفاده می شوند ، کاربرد دارد . زایلن از یک گروه بنزنی و دو گروه متیل تشکیل شده است . این دو گروه می توانند در آرایش های مختلفی قرار گرفته و اشکال متفاوتی را به وجود بیاورند . بر اساس نوع چینش این استخلاف ها سه شکل متا ، اورتو و پارا به وجود می آیند که هر کدام کاربرد مخصوص به خود و خصوصیات جداگانه ای دارند . 

شرکت های زیادی در ایران در زمینه خرید و فروش مواد شیمیایی فعال هستند و در زمینه فروش زایلن نیز فعال هستند . 

شیمی آنلاین...
ما را در سایت شیمی آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کریمیان mobtakeranshimi بازدید : 207 تاريخ : سه شنبه 1 مرداد 1398 ساعت: 19:34